2011. május 9., hétfő

Elmélkedések egy plakát kapcsán

Kedves Caramel!

Városszerte láttam a plakátokat az arcképeddel. Első ránézésre tetszett is, de miután elolvastam a szövegét, felbosszankodtam, majd elkezdtem elmélkedni.
Kezdem az elején kedves Caramel – egészen pontosan KARAMELL, ( jelentése: „A karamell akkor keletkezik, amikor a cukrot 170 °C-ra felhevítjük. A cukor elolvad, és lassan karamellizálódik. Minél tovább tart a folyamat, a karamell annál sötétebb színű lesz.” E 150. Forrás : Wikipédia), legalábbis a MAGYAR helyesírás szabályai szerint.
De ez csak a kezdet. De lássuk csak, mi is van pontosan a plakáton.

Sikerekkel a diszkrimináció ellen!
Bízz a roma embertársaidban, hogy Ők is bízzanak magukban!
Egyenlőek a jogaik.
Legyenek egyenlőek az esélyek is!


Na, ez verte ki nálam a biztosítékot!
Vegyük szép sorban a mondatokat.
1. „Sikerekkel a diszkrimináció ellen!”
Ez csak Rád vonatkozik, ugye? Esetleg még pár Hozzád hasonló sikeres társadra is. De a többi! A nagy százalék! Aki semmit nem ért el, mert nem is nagyon akar. Akinek jó az, ami van.
2. „Bízz a roma embertársaidban, hogy Ők is bízhassanak magukban!”
Ez vicc, nem? Hát én bíztam, megbíztam , és csalódtam is! Nem is egyszer! De több esélyt nem adok a romáknak. Mert ők bíznak magukban anélkül is, éppen eléggé. Főleg, ha többen vannak együtt! Én inkább megmaradok gyanakvónak. Mert megbízhatatlanok, és nem is akarnak megbízhatóak lenni, nem akarnak változtatni a viselkedésükön, a normális emberi magatartást elfogadni és betartani. Másként vélekednek az együttélés szabályairól, mint mi.
3. „Egyenlőek a jogaik.” Ezt elismerem! De nem kéne a kötelességről, és kötelezettségekről is beszélni? Tudjuk, hogy a cigányságnak is vannak jogaik, Ez természetes. De legyen természetes a kötelesesség is. A kettő együtt jár. Jogok, és kötelességek! A jogokkal arányban vállalják a kötelességeket is. Az egyenlő esélyek adottak, tessék kihasználni őket.
De ha már az egyenlő jogokról, kötelességekről, esélyekről beszélünk, akkor meg kell említeni a visszásságokat is.
Például:
- ha egy magyar a „cigány” szót használja, az már diszkrimináció! Ha egy cigány a magyart leparasztozza, az rendben van. Pedig a CIGÁNY ZENE, és CIGÁNY PECSENYE (mindkettőt szeretem!) VOLT, VAN és LESZ! De roma zenéről, és roma pecsenyéről még nem hallottam.
- ha egy cigány embert magyarok fizikailag bántalmaznak, az diszkrimináció. Felszisszen az egész ország. Ha ez fordítva történik meg, akkor senki sem lázadozik, és nem emleget rasszismust. A meggyilkolt roma temetésén ott tolongott a média, és a népszerűséget hajhászó politikusok zöme. Az agyonvert tanár, vagy erdész temetésén miért nem voltak ott? Mert az nem szenzáció? Az egy mindennapos eset? Sajnos igen, egyre gyakoribb! Ez nem diszkrimináció?
- ha egy magyar gyerek főiskolára, vagy egyetemre jelentkezik, keményen meg kell küzdenie a pontokért. Ugyanez egy cigány fiatal esetében sokkal könnyebben megy. Mert jár pont a származása miatt(szegény, hátrányos helyzetű), és jár pont, mert a szülei 8 (jó esetben!) osztályt végeztek csak. Ez nem diszkrimináció?
Érdekes módon nem hallani olyan esetekről, hogy cigányoktól loptak, raboltak volna magyarok. A fordítottja mindennapos. Védekezni? Ha a kutya megharapja a „szegény megélhetési bűnözűt”, amint éppen lopni van a kertben, a tulajdonost vonják felelősségre.
Miért? Lopni, rabolni lehet, védekezni nem? Ez nem diszkrimináció?

Hát kedves Caramel, ezeket szerettem volna elmondani. És nem azért, mert fajgyűlölő, rasszista, vagy náci, esetleg bármi más lennék. Csak szeretem, ha a dolgok a helyén vannak, és igazságos elbírálásban részesülnek az emberek mindkét oldalon.

Ui.: a fénykép tényleg jó!

2011-05-05, Budapest

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése